خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/12/12 - 12:28
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
لطفی:

هنوز سازوکار دقیقی برای پرداخت یارانه حمایتی و کمک معیشتی وجود ندارد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 مجلس، با تایید خبر عدم ادغام یارانه حمایتی با کمک معیشتی از نبود سازوکار مشخص جهت تخصیص منابع این بخش به افراد انتقاد کرده و از آن به عنوان عاملی برای بهره‌مندی ثروتمندان از یارانه پنهان یاد کرد.

حسن لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، در مورد دلیل تصمیم کمیسیون تلفیق بودجه 99 برای عدم ادغام یارانه حمایتی با کمک معیشتی، گفت: این تصمیم روز گذشته در جلسه این کمیسیون به این دلیل اتخاذ شد که مشکل موجود در این بخش به این مهم برمی‌گردد که یارانه حمایتی برای 75 میلیون نفر واریز شده، اما کمک معیشتی برای 60 میلیون نفر در نظر گرفته شده است، از سوی دیگر پرداخت یارانه حمایتی امری دائمی و جزء لاینفک زندگی مردم شده است، بنابراین ادغام این دو جایز نبود.



پرداخت یارانه حمایتی و کمک معیشتی با روشی سنتی در حال اجرا است



نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی، در تشریح سازوکار تخصیص یارانه حمایتی و کمک معیشتی به افراد، ادامه داد: قرار بر این بود که دولت برای پرداخت یارانه حمایتی، دهک‌های بالا را حذف کند، اما این امر محقق نشد، بنابراین هنوز سازوکار دقیقی برای پرداخت یارانه حمایتی و کمک معیشتی مشخص نشده و با روشی سنتی در حال اجرا است.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با دلیل عدم پرداخت یارانه حمایتی و کمک معیشتی به اقشار متوسط یا کم درآمد جامعه، تصریح کرد: قرار بود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی این بخش سازوکاری را جهت تخصیص یارانه حمایتی و کمک معیشتی به افراد تعیین کند که تاکنون محقق نشده و یکی از ایرادات اساسی بوده که به این بخش وارد است.



چرا یارانه پنهان به جیب ثروتمندان می‌رود؟



این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: ماهیت و نحوه پرداخت یارانه‌های حمایتی و کمک معیشتی توسط دولت زیر سوال است، چرا که هیچ مبنایی برای پرداخت آنها وجود ندارد، در حالی که در قانون آمده که باید نرخ تمام حامل‌های انرژی آزاد شود و بر اساس آن به همه یارانه پرداخت شود که تاکنون اجرا نشده و این مشکل باعث شده که یارانه پنهان به جیب ثروتمندان برود.  



عضو کمیسیون تلفیق بودجه 99 مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مجلس باید از بعد نظارتی به این موضوع ورود پیدا کند، چرا که اگر به این بخش رسیدگی نشود، منابع این بخش نصیب ثروتمندان شده و اقشار کم درآمد از آن بهره‌مند نخواهند شد./



بیشتر بخوانید:



حداقل حقوق کارگران در سال ۹۹ باید بیش از ۳ میلیون تومان باشد



پایان پیام

  • کد خبر : 295766
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار